اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

پلیس دبی: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تلاش های امنیتی و اجتماعی مشترک است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پلیس دبی بر تعهد دائمی خود به نقش حیاتی در آگاه‌سازی جامعه در مورد خطرات مواد مخدر و پیشگیری از آن تأکید کرده است. آنها اشاره کردند که مبارزه با مواد مخدر تنها به اقدامات قانونی و امنیتی محدود نمی‌شود، بلکه نیازمند تلاش‌های هماهنگ در یک سیستم کاری مشترک است که در آن نقش‌ها برای شامل شدن تمام اقشار جامعه تکمیل می‌شود.

سردار خلیل ابراهیم المنصوری، معاون فرمانده کل پلیس دبی در امور تحقیقات جنایی، در پایان برنامه‌های نمایشگاه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که توسط پلیس دبی با عنوان “خانواده من، بزرگ‌ترین ثروت من” در دبی مال برگزار شد، این موضوع را تأکید کرد.

سردار المنصوری گفت: “ما معتقدیم که آموزش و آگاه‌سازی گام اساسی برای حفاظت از جامعه در برابر بلای مواد مخدر است. از این رو، دستگاه‌های پلیسی و امنیتی در حال اجرای کمپین‌های آموزشی جامع برای تمام اقشار جامعه از جمله جوانان و خانواده‌ها هستند، با هدف افزایش آگاهی از آسیب‌های بهداشتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی مواد مخدر و تجهیز افراد با دانش لازم برای اجتناب از دام اعتیاد.”

سردار عید محمد ثانی حارب، مدیر کل اداره کل مبارزه با مواد مخدر، نیز گفت که این اداره به طور نزدیک با مؤسسات آموزشی، بهداشتی و اجتماعی همکاری می‌کند تا برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی جامع ارائه دهد. او تأکید کرد که نقش خانواده محور اصلی در محافظت از فرزندان در برابر خطر اعتیاد است، بنابراین پلیس دبی از طریق نمایشگاه‌ها و رویدادها با همکاران خود به تشریح راه‌های پیشگیری، آموزش، برنامه‌های درمانی و حمایت اجتماعی و همچنین کانال‌های ارتباطی با پلیس دبی برای ارائه اطلاعات و ملاحظات به صورت محرمانه می‌پردازد.

در مورد آگاه‌سازی درباره ماده 89 قانون فدرال شماره 30 سال 2021 در مورد مبارزه با مواد مخدر و مواد روان‌گردان، سرهنگ خالد بن مویزه، معاون مدیر کل اداره کل مبارزه با مواد مخدر، تأکید کرد که این نمایشگاه در راستای تلاش‌های آگاه‌سازی پلیس دبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است. او گفت این ماده قانونی به افرادی که به اعتیاد گرفتار شده‌اند، فرصت دوم می‌دهد تا برای درمان اقدام کنند و به مسیر درست بازگردند.

در این رویداد، سازمان‌های مختلفی مانند سازمان توسعه اجتماعی دبی، گمرک دبی، مرکز ارادا برای درمان و توانبخشی در دبی، هیئت بهداشت، خدمات امین و مؤسسه بهداشتی امارات و مرکز ملی درمان و توانبخشی مشارکت داشتند و برنامه‌های آموزشی و توانبخشی متنوعی را ارائه کردند.

در پایان، سردار خلیل ابراهیم المنصوری از شرکای راهبردی تقدیر کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا